MPWR Workout - Werken aan kracht en conditie in Hilversum
Double Defense Krav Maga

MPWR Workout

Functionele fitness om jouw doel te bereiken

Wil je werken aan een sterk lichaam en het verbeteren van je mentale kracht? Dan is de MPWR workout gemaakt voor jou! De lessen worden gegeven in kleine groepen van maximaal 10 personen waarbij wij de sfeer net zo belangrijk vinden als het trainen. Door de kleine groepen is er tijdens de lessen voldoende ruimte voor persoonlijke aandacht en begeleiding door een gecertificeerd instructeur.

Wat is een MPWR Workout?

MPWR workouts zijn functionele fitness trainingen waarbij je verschillende spiergroepen tegelijk traint, met als doel in een korte trainingssessie van 50 minuten maximaal resultaat te halen. Hierbij maak je voornamelijk gebruik van je eigen lichaamsgewicht en hulpmiddelen zoals kettlebells. Dit zijn gietijzeren gewichten met een rond handvat waarmee je oefeningen doet.

De MPWR Workout maakt het voor iedereen mogelijk om in een sessie alle 5 grond-motorische eigenschappen (kracht, snelheid, uithoudingsvermogen, coördinatie en lenigheid) effectief te trainen. Het is dus niet alleen een krachttraining maar een workout voor je hele lichaam!

Voordelen van een MPWR Workout

Jouw lichaam is gemaakt om in beweging te zijn in het dagelijks leven. Het omhoog brengen van je hartslag door intensief te bewegen is nodig om je lichaam – en zeker je hersenen – optimaal te laten functioneren. Kort en intensief sporten geeft je ook energie.

Een MPWR Workout kan helpen jouw doel te behalen. Bijvoorbeeld om een sterk lichaam te krijgen of wanneer je wilt afvallen. Maar ook bij het voorkomen van blessures. Of je lijf meer in balans brengen.

I have recently joined the MPWR workout with my husband. We see and feel 😉 the results just after 2 sessions. The team is great! We highly recommend Double Defense! Come and join us!

Anna

Verschil met reguliere fitnesstraining

Er zit een belangrijk verschil tussen een MPWR Workout en een reguliere fitnesstraining zoals je die veel ziet in sportscholen. Vaak lijkt daar voor sporters de focus te liggen op zo lang mogelijk trainen en daarbij zo moe mogelijk te worden. Of om te laten zien dat je net als anderen een bepaalde workout (met veel gewicht) goed kunt uitvoeren. Want je wilt natuurlijk niet onder doen voor een ander, toch? Helaas geldt dat wanneer kwantiteit boven kwaliteit gaat het effect van trainingen afneemt en het risico op blessures groter wordt.

Een MPWR Workout legt de focus op functioneel en effectief trainen. Dus met een aantal herhalingen per workout dat past bij jouw niveau. En je gebruikt bij de kettlebell training een gewicht dat past bij jouw fysieke omstandigheden.

Uiteraard letten we goed op het hanteren van de juiste techniek tijdens de MPWR Workout. Hiermee voorkom je blessures en zul je in een kort tijdsbestek meer resultaat halen uit je trainingen.

Hoe zien MPWR Workouts eruit?

De MPWR Workout is kort en intensief. Maar wel intensief op het niveau waar je nu staat, met als doel mentaal en fysiek een stap te maken richting jouw doel. We werken aan je hele lichaam tegelijk, dus niet alleen aan je rug, benen, schouders of buik.

Bij de onderdelen waarbij je traint met je eigen lichaamsgewicht helpen we je eerst om de workout gecontroleerd en technisch goed te doen. Snap je de techniek? Dan gaan we daar vanuit opbouwen. Bijvoorbeeld door het verhogen van het aantal herhalingen en het uitvoeren van variaties.

Train je met een kettlebell? Dan starten we ook eerst met het leren hoe je traint met een kettlebell. Heb je dat onder de knie? Dan gaan we de intensiteit van de oefening opvoeren. Bijvoorbeeld door meer herhalingen te doen. Of minder herhalingen met een hoger gewicht.

Deze manier van training maakt je sterker, en ondertussen bouw je uithoudingsvermogen op. En werk je aan coördinatie, snelheid en lenigheid.

Voordat ik hier kwam trainen was mijn conditie heel slecht en zag ik sporten als iets wat moest. Ondertussen sport ik 3x per week en heb ik er altijd zin in. Ik heb de sfeer in de groep altijd als heel fijn ervaren. Je wordt ook door de groep positief gemotiveerd om je doel te behalen en er is totaal geen druk om wie het het beste is, dit vind ik heel fijn. De trainingen worden altijd zo gegeven dat je zelf de uitdaging kan vinden, er wordt rekening gehouden met klachten op dat moment en lukt iets niet wordt er samen gekeken naar een alternatief.

Kaya

Hoe vaak kun je het beste een MPWR Workout per week doen?

Een goede vraag waar niet een standaard antwoord op te geven is. Het hangt voornamelijk af van het doel dat je met de training wilt bereiken. En welke andere sporten je verder nog doet. Je hebt namelijk ook rust nodig tussen je trainingen zodat je lichaam weer kan herstellen.

Trainen is bij ons mogelijk vanaf één keer per week. Sport je verder niet? Dan raden we minimaal twee workout per week aan. De lessen worden gegeven van maandag- tot en met vrijdagavond en op woensdag-, vrijdag- en zaterdagochtend.

Train je Krav Maga bij Double Defense en wil je daarnaast ook aan de MPWR Workout training meedoen? Dan hebben we een combinatieabonnement waarmee je bespaart op de contributie. Loop even bij ons langs zodat we kunnen kijken wat voor jou de best passende combinatie is.

Schrijf je nu in voor gratis proeflessen

Wil je weten of de MPWR Workout training iets voor jou is? Meld je dan nu aan en doe twee lessen gratis mee. Zo krijg je een goed beeld of de MPWR Workout training bij jou past.

Je kunt bij de aanvraag je eerste proefles inplannen. Na je eerste les kijken we dan even wanneer je de volgende proefles in die week komt meedoen.

Wat heb je nodig om mee te doen?

De lessen zijn toegankelijk voor iedereen van 14 jaar en ouder. Om mee te kunnen doen met een les heb je het volgende nodig:

  • Comfortabele sportkleding;
  • We trainen op blote voeten, stevige sportsokken of zaalschoenen. Trainen op schoenen waarmee buiten is gelopen is niet toegestaan;
  • Een flesje water;
  • Een handdoek.
  • Heb je een yoga-matje? Neem die dan ook mee.

Aanmelden

Klik op de knop hieronder en vul het formulier in om je aan te melden voor de proeflessen.

Vind je het leuk als je partner, vriend of vriendin ook mee komt doen? Dan willen wij graag dat diegene zichzelf even aanmeldt via het formulier hieronder.