fbpx

Trojan Workout

Werken aan kracht en conditie

Trojan Workout kettlebells

Wil je werken aan een sterk lichaam en het verbeteren van je mentale kracht? Dan is de Trojan workout gemaakt voor jou! Ook als je geen Krav Maga traint bij Double Defense. De lessen worden gegeven in kleine groepen van maximaal 10-12 personen. Hierdoor is er tijdens de lessen voldoende ruimte voor persoonlijke aandacht door een gecertificeerd instructeur.

Wat is een Trojan Workout?

Trojan workouts worden gezien als functionele fitness waarbij je verschillende spiergroepen tegelijk traint, met als doel in een korte trainingssessie van 30-45 minuten maximaal resultaat te halen. Hierbij maak je gebruik van je eigen lichaamsgewicht en kettlebells. Dit zijn gietijzeren gewichten met een rond handvat waarmee je oefeningen doet.

De Trojan Workout maakt het voor iedereen mogelijk om in een sessie alle 5 grond-motorische eigenschappen (kracht, snelheid, uithoudingsvermogen, coördinatie en lenigheid) effectief te trainen. Het is dus niet alleen een krachttraining maar een workout voor je hele lichaam!

Ontstaan Trojan Workout

Martijn Bos heeft de trainingsmethode Trojan Workout ontwikkeld. Op basis van zijn persoonlijke ervaring met Krav Maga, kettlebell training en fitness creëerde hij een systeem dat voor iedereen toegankelijk is.

Over de methode schreef hij in 2019 het boek ” Trojan Workout – The fast track to a sharper mind and a stronger body “. Daarnaast verzorgt hij de opleidingen tot Trojan Workout instructeur.

Voordelen van een Trojan Workout

Jouw lichaam is gemaakt om in beweging te zijn in het dagelijks leven. Het omhoog brengen van je hartslag door intensief te bewegen is nodig om je lichaam – en zeker je hersenen – optimaal te laten functioneren. Kort en intensief sporten geeft je ook energie.

Een Trojan Workout kan helpen jouw doel te behalen. Bijvoorbeeld om een sterk lichaam te krijgen of wanneer je wilt afvallen. Maar ook bij het voorkomen van blessures. Of je lijf meer in balans brengen. Train je ook Krav Maga? Dan is een Trojan Workout de ideale aanvulling op je trainingen.

Verschil met reguliere fitnesstraining

Er zit een belangrijk verschil tussen een Trojan Workout en een reguliere fitnesstraining zoals je die veel ziet in sportscholen. Vaak lijkt daar voor sporters de focus te liggen op zo lang mogelijk trainen en daarbij zo moe mogelijk te worden. Of om te laten zien dat je net als anderen een bepaalde workout (met veel gewicht) goed kunt uitvoeren. Want je wilt natuurlijk niet onder doen voor een ander, toch? Helaas geldt dat wanneer kwantiteit boven kwaliteit gaat het effect van trainingen afneemt en het risico op blessures groter wordt.

Een Trojan Workout legt de focus op functioneel en effectief trainen. Dus met een aantal herhalingen per workout dat past bij jouw niveau. En je gebruikt bij de kettlebell training een gewicht dat past bij jouw fysieke omstandigheden.

Uiteraard letten we goed op het hanteren van de juiste techniek tijdens de workout. Hiermee voorkom je blessures en zul je in een kort tijdsbestek meer resultaat halen uit je trainingen.

Officieel erkende training

De Trojan Workout training is officieel erkend door het NOC*NSF en de KNKF (Koninklijke Nederlandse Krachtsport- en Fitnessbond).

Hoe zien Trojan Workouts eruit?

De Trojan Workout is kort en intensief. Maar wel intensief op het niveau waar je nu staat, met als doel mentaal en fysiek een stap te maken richting jouw doel. We werken aan je hele lichaam tegelijk, dus niet alleen aan je rug, benen, schouders of buik.

Bij de onderdelen waarbij je traint met je eigen lichaamsgewicht helpen we je eerst om de workout gecontroleerd en technisch goed te doen. Snap je de techniek? Dan gaan we daar vanuit opbouwen. Bijvoorbeeld door het verhogen van het aantal herhalingen en het uitvoeren van variaties.

Train je met een kettlebell? Dan starten we ook eerst met het leren hoe je traint met een kettlebell. Heb je dat onder de knie? Dan gaan we de intensiteit van de oefening opvoeren. Bijvoorbeeld door meer herhalingen te doen. Of minder herhalingen met een hoger gewicht.

Deze manier van training maakt je sterker, en ondertussen bouw je uithoudingsvermogen op. En werk je aan coördinatie, snelheid en lenigheid.

Hoe vaak kun je het beste een Trojan Workout per week doen?

Een goede vraag waar niet een standaard antwoord op te geven is. Het hangt voornamelijk af van het doel dat je met de training wilt bereiken. En welke andere sporten je verder nog doet. Je hebt namelijk ook rust nodig tussen je trainingen zodat je lichaam weer kan herstellen.

Trainen is bij ons mogelijk vanaf twee keer per week. De lessen worden gegeven op maandag-, dinsdag- en donderdagavond en op zaterdagochtend.

Train je Krav Maga bij ons en wil je daarnaast ook aan de Trojan Workout training meedoen? Loop dan even bij ons langs zodat we kunnen kijken wat voor jou de meest passende combinatie is.

Schrijf je nu in voor twee gratis proeflessen

Wil je weten of de Trojan Workout training iets voor jou is? Meld je dan nu aan en doe een week (twee lessen) gratis mee. Zo krijg je een goed beeld of de Trojan Workout training bij jou past.

Wat heb je nodig om mee te doen?

De lessen zijn alleen toegankelijk voor volwassenen. Om mee te kunnen doen met een les heb je het volgende nodig:

  • Comfortabele sportkleding;
  • We trainen op blote voeten. In overleg kunnen zaalschoenen of sokken gedragen worden. Trainen op buitenschoenen is niet toegestaan;
  • Een flesje water;
  • Een handdoek.

Aanmelden

Klik op de knop hieronder en vul het formulier in om je aan te melden voor de proeflessen.

Vind je het leuk als je partner, vriend of vriendin ook mee komt doen? Dan willen wij graag dat diegene zichzelf even aanmeldt.